Doorgaan naar content

Op werkdagen voor 16.00u besteld, vandaag verzonden.

Klantbeoordeling 4,9 ★★★★★ Google & Trustpilot
Zoeken Sluiten

Blog

Duurzaamheid bij Splendith

door Judith Joosten 18 Jan 2023

Geen pretentieuze blog over hoe goed we bezig zijn. Daarom staat onze opzichter Sunny erbij op de foto 😉. Die houdt ons goed in de gaten. Oké, back on topic. We krijgen weleens een opmerking bij een bestelling of we zo weinig mogelijk plastic willen gebruiken. Daarom een goed moment om te delen met welke dingen wij proberen bij te dragen.

  1. Nooit nieuw plastic verpakkingsmateriaal

We kopen nooit plastic verpakkingsmateriaal, inmiddels al ruim drie jaar niet meer. Geen bubbelfolie en geen opvulmateriaal. Sinds kort zijn we ook ons smalle plakband aan het veranderen, dit is het enige plastic dat we nog gebruiken.

Het enige plastic verpakkingsmateriaal dat je tegenkomt in je bestelling, is hergebruikt van verpakkingen door onze leveranciers. 

Verder is al ons ‘nieuwe’ karton gemaakt van gerecycled karton. We hergebruiken ook zo veel mogelijk van het verpakkingsmateriaal en dozen die wij ontvangen.

  1. Geen sets of materialen met teveel plastic verpakking

Je kent de sets wel, alles zit in dik plastic ingepakt zodat het mooi in de winkel hangt. 1x gebruiken en daarna is het nog lastig om uit te pakken ook. Voor ons is dat een belangrijke reden om het product niet in te kopen. Het is niet te voorkomen dat producten in plastic zitten. Gelukkig zijn veel leveranciers hun verpakkingen aan het updaten. Dat maakt ons blij! :)

  1. Zo klein mogelijke doosjes

Met kleinere doosjes, hoeven we geen onnodige ruimte te verbruiken in het vervoer. Door zo weinig mogelijk lucht in dozen te laten, hoeven er simpelweg minder vrachtwagens en bestelbusjes over de weg. Er zijn wel uitzonderingen voor bijzondere maten, de materialen moeten natuurlijk wel heel aankomen ;).

  1. Alleen versturen binnen de EU

We krijgen vaak de aanvraag om naar landen buiten de EU te versturen. Dit doen we bewust niet. We zijn in Europa uniek omdat we veel producten verkopen die in Europa slecht te verkrijgen zijn. Het zou zonde zijn om bijvoorbeeld een product uit de VS te importeren naar Nederland, om het vervolgens weer naar de VS te versturen.

5. Geen gratis retouren en meer verzendkosten voor orders onder de €10,-.

Natuurlijk snappen wij ook dat gratis retour sturen erg handig is. En maakt het ook makkelijker om te bestellen. Om een drempel te creëren laten we je wel betalen voor een retour. Hierbij proberen we onnodige retouren te voorkomen.

Ook is bij ons iets bestellen onder de €10,- gewoon duur aan verzendkosten. Zelfs als iets door de brievenbus past, leggen we toe op verzendkosten, transactiekosten en verpakkingsmateriaal. Zonde dus van de resources als het niets oplevert. Dit is ook de reden dat we niet mee doen met de ‘race to the bottom’ met onze verkoopprijzen. 

    Duurzaamheid blijft een proces, waar we constant aan blijven werken. Dus verbeteringen blijven we vanzelfsprekend doorvoeren. We doen het niet allemaal goed, maar zeker ons best! :)

    Liefs,

    Paul & Judith 

    En groetjes van onze chief lazyness 🐶

     

    Vorige post
    Volgende post
    Iemand kocht recent een
    [time] geleden, vanuit [location]

    Bedankt voor je inschrijving!

    Dit e-mailadres is al geregistreerd!

    Shop de set

    Kies opties

    Recent bekeken

    Bewerk opties
    Algemene voorwaarden
    this is just a warning
    Login
    winkelwagen
    0 items